Søk hos Faane

onsdag 8. april 2009

Berlusconi hits again


Nok en gang stjeler Italias statminister Silvio Berlusconi overskriftene her hjemme på grunn av sine litt lite gjennomtenkte utsagn:

- De 17.000 menneskene som har blitt hjemløse etter mandagens kraftige jordskjelv bør se på dette som en campingferie, sa han til en tysk tv-stasjon.

Det gir jo en god anledning til å ramse opp noen andre berømte Berlusconi-sitater:

  • “Min latin er så god at jeg kunne ha spist lunsj med Julius Cæsar. På skolen var jeg fremragende student, og jeg ble ofte valgt ut til å snakke med høytstående gjester, deriblant kardinaler”.

  • “Jeg er politikkens svar på Jesus. Jeg er et tålmodig offer. Jeg tolererer alle. Jeg ofrer meg selv for alle”.

  • “Jeg skal forsøke å leve opp til forventningene deres, og lover at jeg fra nå av og frem til valget om to og en halv måned skal avstå fra å ha sex“.

  • Sagt til tysk politiker.”Mr. Schulz, jeg vet at det er en mann i Italia som lager en film om nazistenes konsentrasjonsleirer. Jeg vil gjerne foreslå deg til rollen som vokter, du vil passe perfekt”.

  • “Italia er nå et glimrende land å investere i. Italia i dag har færre kommunister og de som er, nekter for at de er det. En annen grunn til å investere i Italia er at vi har nydelige sekretærer…supre jenter”.

  • “Mussolini drepte aldri noen. Mussolini brukte å sende folk på ferie i intern eksil”.

  • “Jeg tar hånd om alles interesser, også mine egne. Det går ikke an å snakke om en interessekonflikt”. Berlusconi kommenterer sine eierinteresser i mediene.

  • Om seg selv: “Den beste politiske lederen i Europa og Verden”.

Jeg går ikke god for at alle sitatene er korrekt gjengitt. Uansett; Det er mye som kan sies om Berlusconi, men at han setter farge på politikken er det liten tvil om.

For alle som digger Italia, (og evt også Berlusconi), anbefales det å ta en titt på siden til en kollega av meg: Italia-frik, skrevet av Asle Skredderberget. Han blogger forøvrig også på NA24.


Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar