Søk hos Faane

torsdag 23. april 2009

"BLI NY" med VG


Jeg trodde det var den kulørte ukepresse som satset på "bli ny"-trenden, men etter å ha sett hvilket bilde VG valgte av undertegnede i dagens kommentar til Røkke-saken, kan det konstateres at trenden også har nådd VG.

Ikke bare er jeg blitt 24 år igjen, men har fått meg meget trendy briller og en rimelig tidsriktig nerdete "look". Det fårete smilet, var også på plass da jeg åpnet dagens avis.

VG har rett: Dagen blir VIRKELIG IKKE den samme uten VG!

:-)

Blogglisten

3 kommentarer:

  1. Skjønner ikke at du kan gi han en "2" for det standup-showet. Som du sier - så treffer han "mannen i gata ganske bra". Og det er vel på mange måter det han ønsker. Personlig mener jeg at han gjorde en utrolig god jobb for å understreke hvor dårlig regjeringens håndtering har vært i denne saken, og det var vel på mange måter det som var hovedfokus. Terningkast 5.

    SvarSlett
  2. Hvor bra det var, avhenger jo helt av hva Røkke ønsket å oppnå.
    - Dersom det var de ansatte i Aker, og den jevne mann i gata som var målgruppen, så var dette helt ok. Selv om jeg mener han taper sympati på å kline SÅ hardt til mot Brustad
    - Dersom det var å bli lei medieeksponering og å legge saken død (som han jo sa han var sliten av), så var det nok et bomskudd. Du får ikke samfunnsdebattantene i media og politikk på din side ved å harselere og være frekk med dem.

    Det han oppnår er antagelig litt mer sympati i folket, sterkere støtte i Aker, og en voldsom fallhøyde for både seg selv og Regjeringen. Saken blir enda mer politisert, og enda mer betent. Men det kan godt tenkes at han gambler høyt og vinner. Det er tross alt en grunn til at han er Milliardær, og jeg ikke er det!

    SvarSlett
  3. Jeg synes du holder deg godt jeg. Nesten ikke forskjell.

    SvarSlett