Søk hos Faane

torsdag 7. mai 2009

Hvordan et pølsebrød blir til et balltre

En liten, nesten usynlig notis på side 3 i dagens Aftenposten, spredte nysgjerrig munterhet hos meg i dag. På nøkternt Aftenposten-vis, fortalte man historien om "larvene" - førsteårsstudentene på veterinærhøgskolen, som under den årlige revyen blir utsatt for en tradisjonell "dåp" av de eldre studentene. Vel og bra, bortsett fra at i år virket det som det hadde tatt av, med ekskrement-kasting, balltrær og rundjuling.

Hmm... Jeg gjorde meg noen refleksjoner om at veterinærstudenter kanskje bør oppføre seg som dyr, for å kunne forstå sine fremtidige pasienter.

Og deretter gjorde jeg meg opp noen tanker om hvordan denne hyper-tabloide saken ville sett ut på trykk i VG eller Dagbladet.

Men så søker jeg litt nærmere, og finner saken igjen på Aftenpostens NETTUTGAVE. Her var den betydelig mer utbrodert, og jeg finner ut at kilden er UNIVERSITAS.

Jeg anbefaler dere å lese orginal-kilden Universitas sin artikkel HER. Og særskilt kommentarene under, og redaksjonens beklagelse.

Særlig en kommentators konklusjon om Universitas er morsom:
flere tilhørere = én tilhører
stormet = ruslet
dengte løs = berørte (om man skal ta i)
balltrær = et pølsebrød

Slik kan det gå at et pølsebrød blir til et balltre!

Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar