Søk hos Faane

fredag 30. april 2010

Helge-ros


Det hører til sjeldenhetene at det finnes en politiker som er så ærlig og med såpass selvinnsikt at vedkommende tør innrømme feil.


Olav Gunnar Ballo, som frem til i høst var Stortingsrepresentant for SV, får utdelt en velfortjent helge-ros for sitt ærlige innlegg i Aftenposten onsdag 28/4. Under tittelen "Jeg beklager, Anne Alvik" skriver Ballo rett ut at hans kritikk mot den tidligere helsedirektøren var urimelig og uberettiget, basert på sviktende forutsetninger gjennom ensidige fremstillinger fra én part.


Jeg skal ærlig innrømme at jeg kun på overflaten kjenner saken som fikk Ballo til å kritisere Alvik, og som til sist medførte hennes avgang som helsedirektør. Det er da heller ikke det vesentlige med mitt poeng. Jeg synes vi skal gi honnør til en politiker med å mye ryggrad og integritet at han faktisk også så tydelig angrer og innrømmer at han tok feil. Jeg håper og tror at Ballo også hadde gjort det samme om han fortsatt var stortingsrepresentant.


Vi trenger ikke flere politikere som tar feil (de er det mange nok av fra før av). Men vi trenger flere som har guts til å innrømme det, og beklage det, de gangene det skjer!



Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar