Søk hos Faane

torsdag 21. oktober 2010

La dem slippe å sitte ved kongens bord!

To stortingsrepresentanter fra SV har takket nei til å delta på slottsmiddagen som Kongen holder for Stortinget og tilhørende herligheter i kveld. De er prinsippielt motstandere av monarkiet, og mener derfor at Kongens mat vi gi dem dårlig smak i munnen.

En representant for Høyre reagerer på dette, og har bedt Stortingets Presidentskap om å instruere alle Stortingsrepresentanter om å stille på middagen. Jeg synes det smaker dårlig.

Jeg for min del setter pris på at de middagsgjestene som er hos meg, er der fordi de har lyst - ikke fordi de føler seg presset til det. Der tror jeg at jeg og Kongen er på lag. Hvis ikke de to ønsker å sitte ved kongens bord, synes jeg de skal få slippe, uten noe som helst reprimande.

Kanskje det tvert imot hadde vært en ide til etterfølgelse for flere SV`ere. Det er jo noen av dem som sitter ved Kongens bord hver eneste fredag. De kan godt slippe de også!

Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar